Wednesday 28 December 2011

(UNITY CUP 2011) KELANTAN TEWAS

Andik Vermansyah

Hajat Kelantan untuk membawa pulang Piala Sulung Unity Cup 2011 ke Kota Bharu tidak kesampaian apabila tewas secara aggregat 4 - 3 kepada kelab dari Surabaya Indonesia iaitu Persebaya.

Andik Vermansyah muncul pemusnah Kelantan apabila meledak jaringan awal pada minit ke 15" dan gol penyamaan Kelantan hadir pada separuh masa kedua minit ke 48" apabila Shahrul Idlan Talaha menolak masuk bola ke dalam gawang Persebaya.

Terikat 1 - 1 Kelantan memperkemaskan serangan dan mempunyai banyak peluang untuk menjaringkan gol namun ketumpulan barisan serangan gagal menghasilkan gol yang di cari cari.

Pada minit ke 65" Persebaya berjaya menjaringkan gol kedua perlawanan selepas pertahanan Kelantan sedikit leka untuk mengawal pemain Persebaya.

Minit ke 73" Persebaya sekali lagi menambah gol menjadikan kedudukan 3 - 1 untuk memberikan kegembiraan buat 30,000 penyokong Persebaya yang hadir.

Kelantan hanya merapatkan jurang gol menerusi Indra Putra Mahyuddin pada minit ke 93" selepas rembatan daudsu ditepis oleh Penjaga Gol Persebaya dan Indra mengambil kesempatan untuk menjaringkan gol melalui sepakan sebelah kanan gawang gol Persebaya.

Tamat Perlawanan Persebaya 3 - 2 Kelantan ( Aggregat 4 - 3 )

2 comments:

Fakhruddin said...
This comment has been removed by the author.
Fakhruddin said...

mmm...tiada rezeki kito kat sini...
tapi kemenangan bukanlah segalanya...tapi semangat berpasukan tu yang penting kan?

Most Popular Post:

Najwa Latif dah Malas nak tulis blog

TERIMA KASIH MAYBANK!

Post a Comment